Jak napisać artykuł na stronę Internetową

pisanieBo znów wraca – jak zdarta płyta – porada, by na każdym etapie korzystać z fachowej wiedzy specjalistów. Dotyczy to również przygotowania tekstów na stronę. Dobrze przygotowane, unikalne teksty to najlepszy sposób na tanie pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Pamiętaj o tym, że wraz z pojawieniem się w 2013 roku nowego algorytmu o nazwie Koliber, wyszukiwarka potrafi kontekstowo analizować treści. Nie myśl przy tym, że robi to na poziomie sześciolatka. Dotyczy to również zgodności tychże treści umieszczanych na stronie z frazami kluczowymi na których Ci zależy.

Czytaj więcej...

Czym jest audyt strony internetowej

audyt1Jednym z podstawowych działań związanych z badaniem Twojej strony internetowej jest przeprowadzenie jej audytu. Czym jest taki audyt serwisu WWW, jakim celu się go realizuje ? Wykonanie audytu pozwala nam dokładnie określić czy Twoja witryna jest zbudowana zgodnie z zasadami projektowania i wykonywania stron internetowych. Czy przy obecnej zawartości i publikowanych treściach, może być bezpiecznie pozycjonowana, osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Czy wymagane są działania związane z nałożonym filtrem lub ręczną interwencją Google. Czy dalsza optymalizacja strony, jej promocja w Internecie, pozycjonowanie w Google ma sens ?

Czytaj więcej...

Pingwin, Panda, Koliber i ręczne interwencje Google

pandaWprowadzone w październiku 2013 roku w Polsce zmiany algorytmu Pingwin – czy też jak się wydaje nie tylko tego algorytmu – bardzo wpłynęły na profilowanie i kolejność serwisów internetowych. Mimo zapowiedzi przedstawicieli Google, że zaktualizowano ok. 1% zapytań kierowanych do wyszukiwarki, to obserwując komentarze na specjalistycznych forach SEO i serwisach, jak również badając wyniki wyszukiwania przed i po wprowadzeniu zmian widać, że miały one znacznie większy wpływ niż wynika to z samych oficjalnych komunikatów.

Czytaj więcej...

Pingwin,Panda, Koliber i filtr Google

pingwin21 sierpnia 2013 roku w rocznicę 15-tych urodzin Google zaserwował swoim użytkownikom nowy algorytm wyszukiwania i analizy treści stron internetowych o sympatycznej nazwie Koliber (Hummingbird). To największa – według fachowców zajmujących się reklamą w Internecie – zmiana algorytmiczna od 2010 roku. Dotyczy zmiany całego silnika wyszukiwarki. Koliber, ma działać szybciej i precyzyjniej. Dzięki analizie kontekstowej treści strony, wpływa pośrednio na prezentację wyników wyszukiwania. Co jest bardzo ważne jest potężnym narzędziem, dającym wyszukiwarce możliwość nałożenia filtra algorytmicznego na stronę internetową.

Czytaj więcej...

Czynniki wpływające na wyniki wyszukiwania

googleFirma Google inwestuje bardzo duże środki w narzędzia do zbierania, gromadzenia i przetwarzania danych użytkowników Internetu i witrynach. Liczby są tu bardzo wymowne: szacuje się, że ponad 45 tys. serwerów Google rozsianych po całym świecie zbiera w każdej sekundzie informacje: kto i skąd klika, czego szuka, na jakie strony wchodzi, jakie ma zainteresowania zawodowe i pasje hobbystyczne. To pierwszy istotny aspekt odpowiedzi na pytanie, skąd i dlaczego wynikają różnice w wynikach wyszukiwań dla różnych regionów i użytkowników ?

Czytaj więcej...

Pingwin sprząta pozycjonowanie w Google

pingwin sprzataPenguin 2.0 – najnowsza aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google, ma za zadanie eliminację z wyników wyszukiwania serwisów, które windują się na szczyty pozycji w sposób nieakceptowalny. Ocenie podlega w tym wypadku jakość oraz naturalność linków przychodzących. Po raz pierwszy Pingwina wprowadzono na salony w kwietniu 2012 roku i od tej pory trzy razy go aktualizowano. Każda z tych aktualizacji wprowadzała spore zamieszanie w prezentacji wyników wyszukiwania.

Czytaj więcej...

Czym są pliki cookies i jaka jest ich rola

cookies1Pliki te, zwane po polsku potocznie „ciasteczkami", pozwalają serwisom internetowym zapamiętać preferencje i ustawienia swoich użytkowników, co ułatwia np. automatyczne logowanie czy przypomnienie o zawartości koszyka zakupów w sklepie internetowym. Z drugiej strony mogą one być wykorzystane jako narzędzia do śledzenia aktywności internautów. Marketing internetowy czy też reklama w Google są to obecnie główne obszary wykorzystania informacji gromadzonych w ciasteczkach.

Czytaj więcej...

Optymalizacja strony a sztuka webmasterska

optymalizacja1Często w momencie rozpoczęcia procesu analizy witryny pojawia się pytanie o jej budowę techniczną. Czy jest napisana zgodnie z przyjętymi zasadami sztuki webmasterskiej. Czy jest konieczna jej przebudowa, dostosowanie do ogólnie przyjętych zasad ich budowy. Jaki powinien być zakres prac dosotowawczych. Otóż audyt i późniejsza optymalizacja strony WWW jest nierozłącznym elementem działań związanych z pracami SEO. Bardzo rzadko zdarza się, że dany serwis internetowy spełnia wszystkie aktualne wymagania wyszukiwarki. Jest to zrozumiałe. Trudno być specjalistą we wszystkich aspektach Internetu.

Czytaj więcej...

Słowa kluczowe a widoczność serwisu WWW

keywords1Często jako właściciele ładnych, dobrze zaprojektowanych witryn internetowych mamy bardzo mało odwiedzin. Często widać nas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Na pierwszej stronie wyników. Czasem są nawet na pozycjach TOP 3. Serwis jest akceptowany przez wyszukiwarkę. Posiada ciekawą treść, optymalizacja strony jest dobrze przeprowadzona. A tu pustki na witrynie, nikt nas nie odwiedza, nie szuka, nie znajduje. Nie ma telefonów, nikt nie pyta o nas :-( Pojawia się chwila zwątpienia. Może nikt nie potrzebuje tego co oferujemy, naszych towarów, usług. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem rozkładają ręce.

Czytaj więcej...

Mit szybkiej promocji w Internecie

szybka promocja1Wiele firm w swojej ofercie proponuje osiągnięcie bezpiecznie, w krótkim czasie wysokich pozycji serwisów WWW. Taka oferta może być bardzo myląca dla osób, które nie znają zagadnień związanych z reklamą w Internecie. Często osoby te oczekują od firmy zajmującej się SEO, że w krótkim czasie, szybko - czasem w ciągu 1-2 tygodni - osiągną wysokie pozycje słów kluczowych w wyszukiwarce.

Czytaj więcej...