Jak napisać artykuł na stronę Internetową

pisanieBo znów wraca – jak zdarta płyta – porada, by na każdym etapie korzystać z fachowej wiedzy specjalistów. Dotyczy to również przygotowania tekstów na stronę. Dobrze przygotowane, unikalne teksty to najlepszy sposób na tanie pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Pamiętaj o tym, że wraz z pojawieniem się w 2013 roku nowego algorytmu o nazwie Koliber, wyszukiwarka potrafi kontekstowo analizować treści. Nie myśl przy tym, że robi to na poziomie sześciolatka. Dotyczy to również zgodności tychże treści umieszczanych na stronie z frazami kluczowymi na których Ci zależy.

A w połączeniu z jeszcze innym algorytmem o wdzięcznej przecież nazwie Panda, który jest w stanie badać unikalność zawartości Twojego serwisu, wyszukiwarka dysponuje bardzo silnym narzędziem analitycznym. Nie łudź się.

To już nie jest proste czytanie i wyłapywanie wskazanych słów kluczowych. Jest to złożone akcesorium technologiczne, umiejące przeprowadzić analizę publikowanych w Internecie treści, porównywać je pod katem unikalności, wyłapywać sztucznie tworzone np. w katalogach będących w istocie farmami linków, nietematycznie powiązane publikacje. I posiada wiele innych umiejętności.

Potrafi zbadać i ocenić content Twojej strony. I jak taki precyzyjny instrument znajdzie coś co np. skopiowałeś od kogoś, szybko zaklasyfikuje Twój serwis jako plagiat. I co ? W sumie nic. Tylko nie będzie Ciebie w wynikach wyszukiwarki. Takie to proste - prawda ? I na nic wyrafinowane techniki SEO, wydatkowanie znacznych pieniędzy na kolejne firmy eksperckie. Nowi fachowcy, nowe porady, nowe wydatki. I tak dalej, czemu nie ? Warto jednak abyś zaakceptował ten fakt. Że najtańszym sposobem promowania Twojej strony to unikalne dobrze napisane teksty. I przyzwyczajenia i tzw. "zdanie znawców" to jedno. A fakty w takim wypadku są - czy chcemy czy nie chcemy - dosyć jednoznaczne. Zadbaj o teksty na stronę, a wypromowanie w Internecie będzie naprawdę tanie. Docenią Cię algorytmy wyszukiwarki. Docenią Cię też odwiedzający. Ci którzy szukają wartościowych treści.

Redaguj unikalne treści i.. co jeszcze ?

No dobrze, ale co zrobić jak nie jesteś osobą biegłą w piórze ? Lub zwyczajnie nie masz czasu ?

Trzeba nawiązać współpracę z kimś, kto napisze sensowne artykuły na stronę. Może nawet niech to będą treści pisane pod potrzeby SEO. Najlepiej aby osoby piszące czy redagujące, znały też dobrze podstawy prowadzenia marketingu w Internecie. Zwłaszcza trzeba znać wymagania nowych algorytmów. Oprócz tego, że wyszukają ci odpowiednie słowa kluczowe i tak napiszą publikację, że będzie ona unikatowa. To naprawdę jest tani sposób na zaistnienie w Internecie. Tylko fachowcy wiedzą też jak reagować na zmieniające się algorytmy wyszukiwarek – a to jest ciągły proces. Nowe wersje misiowych i skrzydlatych przyjaciół Google ciągle się pojawiają. A i pojawił się również nowy towarzysz Kolibra - Gołąbek. Skuteczność w osiągnięciu zadowalającego wyniku prac SEO dla Twojej witryny na pewno leży w rękach osób, które się na tym znają. Wbrew pozorom skuteczny marketing w Internecie - czego elementem jest również pozycjonowanie stron WWW - wymaga głębokiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Biegłości pióra także.


Poza tym jest jeszcze kwestia narzędzi. Powiedzmy, że wiesz, jakimi lekami wyleczyć swój zainfekowany ząb, dopasowałeś lek i dawkę, ale czy na pewno masz odpowiednie specjalistyczne narzędzia, by wprowadzić lek np. do kanału korzenia zębowego? Oczywiście jeśli nie jesteś stomatologiem, to nie uda ci się tego zrobić. Albo z opłakanym skutkiem. To samo dotyczy prac nad pozycją w wyszukiwarce. Prowadzenia i nadzorowania ciągłego procesu monitorowania i reagowania na to co się dzieje z Twoją witryną w Internecie. Pamiętaj - każdy tekst, przed publikacją jest starannie badany specjalistycznymi narzędziami. Do których Ty raczej nie będziesz miał dostępu. A publikowane treści trzeba sprawdzać, czy są prawidłowe, zgodne z wytycznymi, czy też pewnymi wskazaniami i zaleceniami wyszukiwarek. A te wytyczne owszem są... ale ciągle się zmieniają przecież.


Dodatkowo, zlecając te zadania firmie z doświadczeniem, minimalizujesz ryzyko negatywnych zjawisk związanych z publikacją nowych tekstów na stronie. Jest jeszcze argument wujka Sknerusa z kaczora Donalda – firmie SEO płacisz za efekt, często widoczny bezpośrednio. Taki który sam możesz sprawdzić w dość krótkim czasie. Sprawdzałeś może, ile kosztowałyby Cię linki czy artykuły sponsorowane? A poprawianie tekstów, które okazały sie wcale nie oryginalne ? I w dodatku mało związane w Twoją branżą ? I jak długotrwałe wyniki takie dorywczo wykonywane prace gwarantują? W wielu przypadkach działania prowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, sensowne i fachowe okazują się właśnie tanie. Promowanie strony wraz z całą otoczką zabiegów towarzyszących. Okazuje się o wiele bardziej efektywne. Marketing w Internecie - też powinien być efektywny, liczy i cena ... i osiągnięty efekt.