Pozycjonowanie Google - na czym polega

seo Zajmując się stronami naszych klientów posługujemy się tylko metodami określanymi mianem "White SEO". Opierają się one na wykorzystywaniu tylko takich technik, które są akceptowane przez wyszukiwarkę. I nie są traktowane przez Google jako element spamu. Pozwala to uniknąć ryzyka, jakim jest wykluczenie witryny z indeksu wyszukiwarki. Lub nałożenia na nią filtra. W przypadku wykluczenia witryna w ogóle nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Znika z Internetu, czasami przez długi czas. Czasami jest widoczna, ale na bardzo niskich pozycjach.

 

Szczególnie ostatnio, po wielu zmianach algorytmów wyszukiwania, często widzimy negatywne efekty wcześniejszej pracy nad budową pozycji danego serwisu w Internecie. Bywa, że mamy też do czynienia nakładanym filtrem Google lub ręczną interwencją.

Pozycjonowanie w Google - jakie mamy etapy

Pierwszym etapem współpracy jest analiza historii danej witryny, domeny. Badanie i poznanie wcześniejszych metod pracy i budowy strony internetowej. Później to oczywiście właściwy dobór słów kluczowych. Przeprowadzamy analizę pod kątem ilości odwiedzin, które mogą zapewnić dane frazy.

Warto też przypomnieć, co jest na dzisiaj dosyć ważne, że dobierajac frazy i słowa kluczowe, możemy to wykonywać aż w trzech etapach :

  • Frazy głowne wizerunkowe – na tym etapie zostaną wybrane ważne frazy i słowa kluczowe, najlepiej oddające specyfikę pracy Twojej firmy, takie które charakteryzują się dużą liczbą wyszukiwań przez Internautów.
  • Frazy pomocniczych - na tym etapie dobieramy frazy wspomagające pozycjonowanie badanej strony internetowej. Przeważnie ich kilka lub kilkanaście na jedną frazę główną.
  • Frazy długiego ogona, long tail – wykorzystanie koncepcji długiego ogona. Często jest tak, że kilka głównych słów kluczowych nie jest w stanie oddać specyfiki serwisu i zapewnić dużej ilosci odwiedzin na nim. Kilka słów ogólnych jest w stanie wygenerować ok. 25% ruchu z wyników wyszukiwania. Natomiast nawet 75% ruchu może pochodzić z dziesiatek, setek, a nawet tysięcy pozostałych fraz kluczowych. Są to własnie tzw. frazy długiego ogona. Dlatego też warto o tym pamietać i wykorzystać potencjał serwisu w zakresie ruchu generowanego przez frazy Long Tail.


Ważnym elementem, już po wybraniu słów kluczowych, jest przeprowadzenie Audytu SEO. Polega on na ocenie zgodności strony z publikowanymi w sieci Internet standardami. Często wskazujemy wtedy błędy w budowie serwisu. Podajemy też szczegółowe zalecenia jakie zmiany należy w danym serwisie wprowadzić. Czasem są one ograniczone do ogólnych zaleceń. W innym wypadku może być to dłuższa szczegółowa lista. Bywa też, że w takich wypadkach lepiej zbudować witrynę od nowa. Przykładowy, bardzo ogólny zakres audytu i zaleceń wygląda następująco:

  • Optymalizacja struktury kodowej HTML
  • Optymalizacja semantyczna serwisu
  • Optymalizacja wewnętrznego linkowania w serwisie
  • Korekta treści tematycznej w serwisie
  • Weryfikacja poprawności Flash, Javascript, CSS
  • Propozycja alternatywnego tekstu dla elementów Flash
  • Opracowanie optymalnych słów kluczowych i fraz

Pozycjonowanie stron w Google - uwagi końcowe

Jak wspomniano stosowane przez nas techniki pracy zapewniają Ci bezpieczeństwo. Nie stosujemy nigdy technik niedozwolonych, które mogą być uznane jako spam. Nigdy też nie stosujemy metod, które w krótkim okresie czasu powodują wzrost pozycji witryny. Tego rodzaju praktyki najczęściej kończą się szybkim spadkiem jej pozycji w wyszukiwarce.
Nastawiamy się na długofalowe działania, przynoszące znacznie lepsze efekty.