ADP

Nowy licznik odwiedzin strony w Google

zliczanie11 sierpnia 2011 roku zostały wprowadzone istotne zmiany w metodologii zliczania wizyt w Google Analytics. Na pewno informacje te przydadzą się osobom interesującym się takimi tematami tak pozycjonowanie ich stron internetowych czy reklama w Google. Nie każdy również zna obecnie obowiązujące zasady zliczania wizyt przez wyszukiwarkę Google. Są one na tyle ważne, przy omawianiu takich zagadnień jak marketing internetowy, że warto o nich napisać kilka słów. Modyfikacje te dotyczą głównie warunków zakończenia jednej sesji i rozpoczęcia następnej. Jak do tej pory w systemie liczenia Google Analytics dana sesja wygasała w następujących przypadkach:

  • użytkownik nie był aktywny przez okres dłuższy niż 30 minut;
  • kończyła się doba;
  • nastąpiło zamknięcie przeglądarki przez użytkownika.

Pierwsze dwa kryteria zostały bez zmian. Nastąpiła zmiana liczenia w ostatnim przypadku. Nowa sesja ma miejsce gdy użytkownik wchodzi na stronę z innego źródła ruchu niż za pierwszym razem. Nawet jeżeli ma to miejsce w przeciągu kilku minut, to jest to już traktowane jako nowa wizyta. Wcześniej było to uznawane to za jedną wizytę. A więc po tej zmianie mamy do czynienia z dwoma wizytami. Co to oznacza w praktyce ? Jeżeli użytkownik wchodzi na daną stronę na podstawie wyników organicznych wyszukiwarki np. wpisując frazę pozycjonowanie Wrocław, a po chwili, w czasie krótszym niż 30 min wchodzi np. wpisując bezpośrednio adres danej witryny w pasku wyszukiwarki, liczone jest to obecnie jako DWIE wizyty.

Natomiast w przypadku gdy użytkownik przypadkowo zamyka przeglądarkę, a za chwilę ponownie ją uruchamia i wraca na stronę w tego samego źródła odwiedzin - w takiej sytuacji odwiedziny liczone są jako kontynuacja poprzedniej wizyty. Zamknięcie przeglądarki nie kończy sesji, jeżeli użytkownik powróci na na daną witrynę w ciągu 30 minut. W związku z tym specjaliści zajmujący się reklamą w Google, mogą oczekiwać następujących zmian w statystykach Google Analitycs :

  • zwiększenia liczby wizyt
  • spadku średniego czasu wizyty na serwisie
  • wzrostu współczynnika odrzuceń
  • spadku średniej liczby odsłon na wizytę
  • większej liczby użytkowników powracających

Co ważne dla osób zajmujących się danymi porównawczymi w marketingu internetowym : zmiany powyższe nie dotyczą danych z wcześniejszych okresów. Dotyczą one informacji zarejestrowanych po wprowadzeniu w/w zmian tj. od czwartku 11 sierpnia 2011 r.

Kategoria: