Czym jest audyt strony internetowej

Jednym z podstawowych działań związanych z badaniem Twojej strony internetowej jest przeprowadzenie jej audytu. Czym jest taki audyt serwisu WWW, jakim celu się go realizuje ? Wykonanie audytu pozwala nam dokładnie określić czy Twoja witryna jest zbudowana zgodnie z zasadami projektowania i wykonywania stron internetowych. Czy przy obecnej zawartości i publikowanych treściach, może być bezpiecznie pozycjonowana, osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Czy wymagane są działania związane z nałożonym filtrem lub ręczną interwencją Google. Czy dalsza optymalizacja strony, jej promocja w Internecie, pozycjonowanie w Google ma sens?

Przeprowadzenie audytu rozwieje Twoje wątpliwości, czy Twoja strona może być widoczna w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach.

Co jest bardzo ważne : audyt pozycjonowania jest dla Ciebie całkowicie niezobowiązujący.

Co obejmuje audyt strony?

W pierwszej kolejności pytamy o propozycje fraz i słów kluczowych. Na tym etapie nie oceniamy i nie przeprowadzamy analizy trafności ich doboru. Następnie badamy podstawowe elementy Twojej strony internetowej. Oceniamy domenę - tutaj warto zwrócić uwagę na dobór domeny i jej nazwy. Nie podejmujemy się pozycjonowania testowego nowych stron i portali www, które umieszczane są jako poddomeny np. domen lokalnych mających w nazwie miasto, region lub nazwę innej strony www czy portalu. Przykładowe domeny, a właściwie o konstrukcji www.xxxx.warszawa.xx, www.xxxxx.nazwaportalu.xx występujące jak subdomeny domen lokalnych nie są przez nas zalecane jako domeny docelowe, chyba, że istnieje silne powiązanie treści i tematyki witryny WWW ze społecznością lokalną. Często badamy historię domeny – czy była ona wcześniej pozycjonowana, czy znajdowała się lub znajduje na indeksie wyszukiwarki Google, czy przeprowadzano kampanie reklamowe SEO/SEM.

Często dokonujemy też wstępnej analizy treści witryny, jej układu, powiązań wewnętrznych. Na tym etapie nie ingerujemy ani w rozwiązania wewnętrzne, kod, ani w samą treść witryny. Nie wprowadzamy żadnych modyfikacji zawartości ani układu strony www. Po prostu włączamy Twoją witrynę do naszego systemu przeprowadzania audytu i badamy wyniki.

Przeprowadzając audyt strony internetowej badamy możliwości jej pozycjonowania, ale co chcemy podkreślić, nasze propozycje zmian na stronie mają za zadanie przygotować ją do prac związanych z pozycjonowaniem w dłuższym okresie czasu. Nasze działania nie mają nic wspólnego z technikami tzw. szybkiego pozycjonowania, które zalicza się do działań typowo spamerskich. Nie stosujemy żadnych niedozwolonych i nie akceptowanych przez wyszukiwarkę działań, jak również ich nie popieramy. Pozycjonowanie w Google i promocja w internecie to nasza praca codzienna od wielu lat, w związku z czym mamy bardzo rozbudowany własny system i własne zaplecza.

Czas przeprowadzenia audytu Twojej strony to ok. tydzień czasu. Po jego ukończeniu wiemy już, co trzeba zrobić, aby Twój serwis internetowy znalazł się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwarek, nawet na pozycjach TOP 5 lub TOP 3. Wiemy też, jak przeprowadzić optymalizację strony, pomóc Ci w prawidłowym dobraniu fraz i słów kluczowych.

Efekty przeprowadzonego testu przedstawiamy do Twojej akceptacji, a zaaprobowane propozycje są przedmiotem dalszej współpracy.