Jak napisać artykuł na stronę Internetową
Bo znów wraca – jak zdarta płyta – porada, by na każdym etapie korzystać z fachowej wiedzy specjalistów. Dotyczy to również przygotowania tekstów na stronę. Dobrze przygotowane, unikalne teksty to najlepszy sposób na tanie pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Pamiętaj o tym, że wraz z pojawieniem się w 2013 roku nowego algorytmu o nazwie Koliber, wyszukiwarka potrafi kontekstowo analizować treści. Nie myśl przy tym, że robi to na poziomie sześciolatka. Dotyczy to również zgodności tychże treści umieszczanych na stronie z frazami kluczowymi na których Ci zależy.
A w połączeniu z jeszcze innym algorytmem o wdzięcznej przecież nazwie Panda, który jest w stanie badać unikalność zawartości Twojego serwisu, wyszukiwarka dysponuje bardzo silnym narzędziem analitycznym. Nie łudź się.
To już nie jest proste czytanie i wyłapywanie wskazanych słów kluczowych. Jest to złożone akcesorium technologiczne, umiejące przeprowadzić analizę publikowanych w Internecie treści, porównywać je pod katem unikalności, wyłapywać sztucznie tworzone np. w katalogach będących w istocie farmami linków, nietematycznie powiązane publikacje. I posiada wiele innych umiejętności.
Potrafi zbadać i ocenić content Twojej strony. I jak taki precyzyjny instrument znajdzie coś co np. skopiowałeś od kogoś, szybko zaklasyfikuje Twój serwis jako plagiat. I co ? W sumie nic. Tylko nie będzie Ciebie w wynikach wyszukiwarki. Takie to proste - prawda ? I na nic wyrafinowane techniki SEO, wydatkowanie znacznych pieniędzy na kolejne firmy eksperckie. Nowi fachowcy, nowe porady, nowe wydatki. I tak dalej, czemu nie ? Warto jednak abyś zaakceptował ten fakt. Że najtańszym sposobem promowania Twojej strony to unikalne dobrze napisane teksty. I przyzwyczajenia i tzw. "zdanie znawców" to jedno. A fakty w takim wypadku są - czy chcemy czy nie chcemy - dosyć jednoznaczne. Zadbaj o teksty na stronę, a wypromowanie w Internecie będzie naprawdę tanie. Docenią Cię algorytmy wyszukiwarki. Docenią Cię też odwiedzający. Ci którzy szukają wartościowych treści.
Redaguj unikalne treści i.. co jeszcze?
No dobrze, ale co zrobić jak nie jesteś osobą biegłą w piórze? Lub zwyczajnie nie masz czasu?
Trzeba nawiązać współpracę z kimś, kto napisze sensowne artykuły na stronę. Może nawet niech to będą treści pisane pod potrzeby SEO. Najlepiej aby osoby piszące czy redagujące, znały też dobrze podstawy prowadzenia marketingu w Internecie. Zwłaszcza trzeba znać wymagania nowych algorytmów. Oprócz tego, że wyszukają ci odpowiednie słowa kluczowe i tak napiszą publikację, że będzie ona unikatowa. To naprawdę jest tani sposób na zaistnienie w Internecie. Tylko fachowcy wiedzą też jak reagować na zmieniające się algorytmy wyszukiwarek – a to jest ciągły proces. Nowe wersje misiowych i skrzydlatych przyjaciół Google ciągle się pojawiają. A i pojawił się również nowy towarzysz Kolibra - Gołąbek. Skuteczność w osiągnięciu zadowalającego wyniku prac SEO dla Twojej witryny na pewno leży w rękach osób, które się na tym znają. Wbrew pozorom skuteczny marketing w Internecie - czego elementem jest również pozycjonowanie stron WWW - wymaga głębokiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Biegłości pióra także.
Poza tym jest jeszcze kwestia narzędzi. Powiedzmy, że wiesz, jakimi lekami wyleczyć swój zainfekowany ząb, dopasowałeś lek i dawkę, ale czy na pewno masz odpowiednie specjalistyczne narzędzia, by wprowadzić lek np. do kanału korzenia zębowego? Oczywiście jeśli nie jesteś stomatologiem, to nie uda ci się tego zrobić. Albo z opłakanym skutkiem. To samo dotyczy prac nad pozycją w wyszukiwarce. Prowadzenia i nadzorowania ciągłego procesu monitorowania i reagowania na to co się dzieje z Twoją witryną w Internecie. Pamiętaj - każdy tekst, przed publikacją jest starannie badany specjalistycznymi narzędziami. Do których Ty raczej nie będziesz miał dostępu. A publikowane treści trzeba sprawdzać, czy są prawidłowe, zgodne z wytycznymi, czy też pewnymi wskazaniami i zaleceniami wyszukiwarek. A te wytyczne owszem są... ale ciągle się zmieniają przecież.
Dodatkowo, zlecając te zadania firmie z doświadczeniem, minimalizujesz ryzyko negatywnych zjawisk związanych z publikacją nowych tekstów na stronie. Jest jeszcze argument wujka Sknerusa z kaczora Donalda – firmie SEO płacisz za efekt, często widoczny bezpośrednio. Taki który sam możesz sprawdzić w dość krótkim czasie. Sprawdzałeś może, ile kosztowałyby Cię linki czy artykuły sponsorowane? A poprawianie tekstów, które okazały sie wcale nie oryginalne ? I w dodatku mało związane w Twoją branżą ? I jak długotrwałe wyniki takie dorywczo wykonywane prace gwarantują? W wielu przypadkach działania prowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, sensowne i fachowe okazują się właśnie tanie. Promowanie strony wraz z całą otoczką zabiegów towarzyszących. Okazuje się o wiele bardziej efektywne. Marketing w Internecie - też powinien być efektywny, liczy i cena ... i osiągnięty efekt.