Słowa kluczowe a widoczność serwisu WWW
Często jako właściciele ładnych, dobrze zaprojektowanych witryn internetowych mamy bardzo mało odwiedzin. Często widać nas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Na pierwszej stronie wyników. Czasem są nawet na pozycjach TOP 3. Serwis jest akceptowany przez wyszukiwarkę. Posiada ciekawą treść, optymalizacja strony jest dobrze przeprowadzona. A tu pustki na witrynie, nikt nas nie odwiedza, nie szuka, nie znajduje. Nie ma telefonów, nikt nie pyta o nas :-( Pojawia się chwila zwątpienia. Może nikt nie potrzebuje tego co oferujemy, naszych towarów, usług. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem rozkładają ręce.
Odpowiadają, że sami jako klienci wybraliśmy takie, a nie inne słowa, na które chcieliśmy być widoczni. A oni zajmują się pozycjonowaniem. Wyniki działań SEO są, wszystko jest prawidłowo. Otóż nie wszystko jest prawidłowo.
Czym jest dobór słów kluczowych dla SEO
Działania profesjonalnej firmy zajmującej sie pozycjonowaniem to nie tylko audyt strony, metatagi, słowa kluczowe, descryption, zaplecze, działania zgodne z zasadami bezpiecznego pozycjonowania. Powinna ona również pomóc w doborze słów kluczowych. Czasem zaproponować nowe. Otóż my i nasi klienci, często mamy zupełnie inne wyobrażenia, wpisując do wyszukiwarki zapytanie n/t poszukiwanego towaru lub usługi. Liczy się w takim wypadku nie nasza znajomość fachowa, branżowa, specjalistyczna. Istotna jest ilość, częstość i trafność zapytań. Ale nie zadawanych przez nas, a przez naszych potencjalnych klientów. Proces prawidłowego doboru słów kluczowych i fraz nosi nazwę Key Phrase Research.
Czynnik często pomijany to nasza grupa docelowa odwiedzających. Jeżeli nasza witryna WWW ma charakter specjalistyczny, przykładowo z dziedziny badań nad zagadnieniami projektowania stron WWW, to miło będzie jak odwiedzi nas osoba szukająca noclegu. Ale raczej nie na takich odwiedzających wtedy nam zależy. Uwzględniając powyższe czynniki jak również wiele innych - nie wymienimy wszystkich tutaj, należy dokonać analizy trafności doboru słów kluczowych. Analizy dosyć pracochłonnej i dosyć profesjonalnej. Analiza nieprofesjonalna raczej nie ma większego sensu...W takim wypadku nie ma się też co oszukiwać. Analizy takiej bez specjalistycznej wiedzy, narzędzi, znajomości tematu nie przeprowadzimy sami. Trzeba się wspomóc zawodowcami. Najlepiej wybrać od razu firmę zajmującą się pozycjonowaniem stron WWW, która potrafi taka analizę przeprowadzić. Oczywiście we współpracy z nami jako klientami. Pamiętajmy też, że dobór fraz i słów kluczowych to nie jest akcja jednorazowa. Jest to proces ciągły. Należy monitorować zarówno pozycje słów kluczowych, wejścia, odsłony, źródła odwiedzin... Co pewien okres należy dokonać oceny czy pozycje słów kluczowych i fraz zapewniają zwiększenie odwiedzin na naszej witrynie WWW. Takie analizy powinna przeprowadzać regularnie profesjonalna firma. Najlepiej ta, której zleciliśmy pozycjonowanie naszej strony WWW, gdyż zna ona całokształt naszych problemów.